dilluns, 1 de maig del 2017

Crònica Manifestació 1 de Maig


Aquest matí des dels diversos col•lectius, associacions, sindicats, entitats i companyes a títol individual, que participen activament a la Plataforma Crida Contra el Racisme, hem estat recorrent els carrers d’Alcoi per unes condicions laborals dignes per a totes i tots sense cap tipus de discriminació per raó d’origen, raça, gènere, cultura...
Una vegada més, hem de celebrar la participació i la bona resposta per part de la comarca en aquesta manifestació. Pensem que hi ha poques maneres de mostrar de forma tan clara cap a on vol caminar una societat, com ho és omplint els carrers amb reivindicacions col·lectives i crits unitaris.
Com esperàvem, no sols han estat protagonistes al dia de hui aquestes proclames d’igualtat i solidaritat entre tots i totes, sense cap tipus de distinció. Malauradament, el discurs racista i xenòfob de l’organització feixista Lo Nuestro, també ha intentat ressonar al dia de hui a la concentració que han realitzat en la Plaça de la Constitució, davant la completa incredulitat i majoritari rebuig de la gent que passava prop de la plaça i escoltava els seus crits de ‘’Españoles si, refugiados no’’, entre d’altres.
Aquest trist esdeveniment, lluny d’atemorir-nos, ha de continuar servint-nos per explicar que efectivament estem davant d’una organització feixista que pretén implantar-se als nostres pobles i barris.
Des de Plataforma Crida Contra el Racisme continuem en la decisió ferma de treballar, colze a colze, amb tota la ciutadania per la construcció d’una comarca lliure de racisme, feixisme, xenofòbia i qualsevol tipus de discriminació.
                                    Avui i sempre, nativa o estrangera la mateixa classe obrera!


_____________________________________



Esta mañana des de los diversos colectivos, asociaciones, sindicatos, entidades y compañeras a título individual, que participan activamente en la Plataforma Crida Contra el Racisme, hemos estado recorriendo las calles de Alcoy por unas condiciones laborales dignas para todas y todos sin ningún tipo de discriminación por razón de origen, raza, genero, cultura…
Una vez más, tenemos que celebrar la participación y la buena respuesta por parte de la comarca en esta manifestación. Pensamos que hay pocas maneras de mostrar de forma tan clara hacia donde quiere andar una sociedad, como es llenando las calles con reivindicaciones colectivas y consignas unitarias.
Como esperábamos, no solo han sido protagonistas en el día de hoy estas proclamas de igualdad y solidaridad entre todos y todas, sin ningún tipo de distinción. Desgraciadamente, el discurso racista y xenófobo de la organización fascista Lo Nuestro, también ha intentado resonar en el día de hoy en la concentración que han realizado en la Plaza de la Constitución, delante de la completa incredulidad y mayoritario rechazo de la gente que pasava cerca de la plaza y escuchaba sus gritos de ‘’Españoles si, refugiados no’’, entre otros.
Este triste evento, lejos de atemorizarnos, nos ha de servir para continuar explicando que efectivamente estamos delante de una organización fascista que pretende implantarse en nuestros pueblos y barrios. 
Des de la Plataforma Crida Contra el Racisme continuamos con la decisión firme de trabajar, codo con codo, con toda la ciudadanía para la construcción de una comarca libre de racismo, fascismo, xenofobia y cualquier tipo de discriminación.




                             Hoy y siempre, ¡nativa o extranjera la misma clase obrera!










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada